۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور  

دبیر اجرایی مجمع های سلامت و جشنواره تعهد و مسئولیت اجتماعی سلامت گفت: از سال جاری جشنواره تعهد و مسئولیت اجتماعی سلامت به صورت استانی برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر مسعود مطلبی قائن گفت: با دستور رییس جمهور و شورای عالی سلامت از سال جاری مجمع سلامت و جشنواره تعهد و مسئولیت اجتماعی سلامت به صورت استانی برگزار می شود که از سال گذشته مجمع سلامت استان ها در ۳۱ استان کشور برگزار شد .

 

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری و پاسخ گویی دستگاه های خارج حوزه سلامت برای سلامت است .

 

 وی ادامه داد: انتظار داریم سایر دستگاه هایی که خدمت ارائه می کنند چه در سطح ملی،استانی و شهرستانی بپذیرند در سلامت مردم تاثیر دارند .

 

وی گفت: برای اینکه این مفهوم در داخل سازمان ها جاری شود ابزاری در دبیرخانه ملی جشنواره تهیه شده و از سال ۹۴ تا کنون سه مرتبه این ابزار ویرایش شده است.

 

 وی ادامه داد: در اولین مجمع ملی سلامت که سال گذشته برگزار شد تعدادی از دستگاه ها معرفی شدند.

 

وی بیان کرد:در سال جاری این جشنواره در سطح استان ها توسط دانشگاه های علوم پزشکی و دبیر خانه سلامت و امنیت غذایی استان برگزار می‌شود.

 

وی گفت: در  حوزه مسئولیت و تعهد اجتماعی سلامت ما انتظار داریم دستگاه ها در پنج دامنه سلامت کارکنان و خانواده های آنان، مشتریان و پیمان کاران که با دستگاه تامین منابع می کنند، محدوده اطراف سازمان،جامعه و محیط زیست مسئولیت پذیر باشند.

 

کارگاه کشوری مولفه های اجتماعی سلامت در سازمان ها منطبق بر جشنواره ملی تعهد و مسئولیت اجتماعی سلامت تا ۲۲ شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه دارد.